Fate in a Pleasant Mood – Circe

Fate in a Pleasant Mood

een voet schiet door de weg de weg
is van behangpapier het is er
modderig & in het vale licht
verdwijnen jij & ik op elk
van onze glibberige paden.

in onze handen bengelen de rafels
van een nat eindje touw. gemis. uit
het verkleefde boek van onze lijven
lees jij mij een knoop van gaas
& zeg jij er zijn zeg jij  er nog.

onze tongen proeven zoete tongen &
het kloppen van een woekerende wonde.
het geurt in onze week naar stof,
de lucht draagt vuil in zich ik
geloof  zeg ik die zo verzwaarde ether

wel.

rev. 20/06/2011

Circe

hierheen, gebaart een zon.  jouw katten
waren er rond met grote wolvenogen,
jouw leeuwenburcht is opgebouwd
uit lagen linnen leem & paarlemoer

deken dak & sprei. de stem snijdt door
het langverwachte ochtendgloren. jij tast jij vlucht
jouw schouders bollen hun oker in het grijpen
van mijn handen. ik zie voluit een blauwe maan
jouw naam jouw tijd jouw lijf verbrandt als wol
in mijn al te snel gesponnen heden.

de gong. ik vang omfloerst in warme tranen
de  eerste heesbevroren klank. ik slik.
er scheurt een kleenex van verdriet in mij.

rev. 21/06/2011

albums: Fate in a Pleasant Mood
When Sun Comes Out

Luister naar Sun Ra op Winamp radio: http://www.winamp.com/artist/sun-ra


Comments are closed.